inner leadership, outer change

Omgaan met Klachten

Elke organisatie krijgt met klachten te maken. De reacties hierop zijn echter zeer verschillend. U wilt graag dat uw medewerkers het belang van effectief omgaan met klachten inzien. Wat is het kansrijke in een klacht? En hoe reageer je effectief op een klacht?

Om effectief met klachten om te gaan is het allereerst belangrijk dat uw medewerkers de toegevoegde waarde van omgaan met klachten inzien. Wanneer spreek je van een klacht? En wat levert het hen en de organisatie op als deze effectief opgepakt worden?

Tijdens de training starten we eerst met een interactief gesprek over klachten. Hoe wordt in de organisatie naar klachten gekeken? Het heeft ons inziens namelijk weinig zin om te focussen op hoe om te gaan met klachten als de mindset ten opzichte van klachten niet helpend is. Daarna is de training vooral gefocust op oefenen: leren door te doen. Tijdens oefengesprekken met een trainingsacteur oefenen uw deelnemers in het effectief omgaan met klachten. Aangezien klachten vaak gepaard gaan met de nodige emoties wordt eerst geoefend met hoe hierbij aan te sluiten. Daarna is het zaak om de klacht grondig uit te vragen, het analyseren. Zodoende maken uw medewerkers na de training van een klacht inderdaad een kans!

The magic starts here

Meer informatie?

Ben je geïnteresseerd of heb je vragen? Bel 020 2604050 of laat hiernaast je contactgegevens achter! Wij bellen je dan zo snel mogelijk op om een afspraak te maken.

Contactformulier